Текст із бібліотеки USBC, переклад Ольга Покотило
У будь-якому спорті гравці мусять робити поправки в своїй грі відповідно до того, як чинить їхній суперник. У боулінгу все точнісінько так само, хіба що суперником є не інша команда чи боулер. Це діаграма олії!
Під час гри діаграма змінюється, і якщо ви розумієте це, то можете здобувати результати, які й не снилися тим, хто не зважає на олію.
Починайте працювати над поправками, коли вже знайомі із базовими поняттями – де і як стояти, куди цілитися, як робити кидки власним шаром. Якщо у вас іще немає власного шара, можливо, саме час придбати один. Ми ж поговоримо про те, як зберігати лінію гри, коли ця лінія невпинно змінюється.
Рухайтеся в бік, куди помилився шар
Перше правило поправок у грі – ніколи не говорити про поправки у грі. Ой ні, це з іншого довідника…
Отже, перше правило поправок у грі: зміщуйтеся у той бік, куди помилився шар, не змінюючи точку прицілювання.
Якщо шар вдарив кеглі зліва від заданої цілі, посуньтеся на апроучі вліво.
Якщо шар опинився справа від заданої цілі, посуньтеся ногами вправо.
Досить просте правило, правда ж? Запам’ятайте його і користуйтеся без обмежень.
Робіть кутові та паралельні зміщення
Щоразу, коли шар прокочується доріжкою, умови гри – малюнок олії на доріжці – змінюється. Під час кожного кидка шар вбирає трохи олії та виносить її трохи далі вздовж лінії свого руху. Зміни в малюнку олії впливають на те, як ваш шар рухається і повертає.
Існує дві основні стратегії зміщення, щоб влучати шаром у пакет кожного разу: кутове та паралельне.
Кутове зміщення
Кутове зміщення, як показано на малюнку нижче, це загальна поправка для того, щоб пристосуватися до змін діаграми. Наприклад, ви починаєте гру, стоячи на 20 дошці на апроучі та влучаючи в дошку 10 )друга стрілка). Коли діаграма зміниться і шар почне робити хук раніше, вам варто поступово (наприклад, по одній дошці) зміщуватися вліво, влучаючи в той самий таргет. Це невеличка кутова поправка.
Але що, коли вам треба більше?

Готові дізнатися друге правило поправок у грі?
Друге правило поправок – ніколи не говори про поправки. Ні? Знову не той довідник? Окей.
Запам’ятайте, будь ласка, два числа: 2 та 1. Правило “2-1” щодо кутових поправок означає, що коли ви зміщуєтеся ногами на апроучі на дві дошки, то ваша ціль на рівні стрілок зміщується в той самий бік лише на одну дошку.
У наведеному вище прикладі ми використали для старту дошку 20. За цим правилом гравець зміщується ногами на дошку 22, і починає цілитися в дошку 11.
Це правило особливо корисне, коли вам треба зробити поправки більш як на одну дошку.
Паралельне зміщення
Якщо кутове зміщення не працює, спробуйте зміститися паралельно.
Паралельне зміщення, як показано на малюнку нижче, означає, що ваша стартова позиція та ваша точка прицілювання зміщуються на однакову кількість дошок та в одному напрямку. Якщо ви зміщуєтеся ногами на дві дошки вправо, то й ваша точка прицілювання зміщується на дві дошки вправо.

Зміщуйте точку прицілювання ближче та далі
Інший спосіб закинути шар у пакет – скоригувати траєкторію його руху.
Якщо шар не повертає або повертає недостатньо рано, прицільтеся у точку ближче до лінії фолу – перед стрілками. Це змістить точку кладки шара ближче, і шар почне робити хук раніше. І навпаки, якщо шар повертає занадто сильно або занадто рано, прицілюйтеся далі по доріжці, вперед, за стрілками. Шар торкнеться олії далі й поверне дещо менше.
Позбавляємося кутових кегель
Ви щойно зробили один зі своїх найкращих кидків. Шар легко зійшов із пальці, і ви кажете собі: “О так, зараз буде страйк”.
Але якимось чином десята кегля не ворухнулася й залишилася на місці. І хоча це страшенно розчаровує, таке трапляється… занадто часто. Немає значення, наскільки класно ви граєте, – у вас буде лишатися достобіса кутових кегель. Не дратуйтеся через це. З’ясуйте, чому так відбувається, і що ми можемо з цим зробити.

Ці кеглі – вороги. Позбудьмося їх!
Як уже згадувалося, для правші десята кегля є однією з найбільш популярних комбінацій спеа. Для ідеального страйку шар повинен збити кеглі 1 та 3, потім продовжити рух до 5 та 9. Третя кегля спрямована в шосту, а шоста має “зняти” десяту. Отже, якщо десята кегля залишилася стояти, наша задача – виявити, що сталося із шостою? Чи відлетіла вона назад, туди, де стоїть 9? Чи лежить у правому жолобі? Давайте розглянемо два сценарії та дізнаємося, як їх виправити.
Якщо кегля 6 відлетіла назад і не змогла збити десятку зліва, це означає, що шар вдарив “високо” в першу кеглю. Кегля 3 посунулася до шостої під великим кутом і відкинула її назад. Спробуйте зміститися ногами трохи вліво й влучити в той самий таргет, або посуньте свою точку прицілювання вперед, за стрілки.
Якщо кегля 6 лежить у правому жолобі, це значить, що вам мало не вдався “лайт пакет”: кут для третьої кеглі був занадто малим, щоб добре вдарити шосту, і вона відштовхнулася вправо та облетіла навколо десятки. Спробуйте посунути ноги трохи вправо, зберігаючи той самий таргет, або змініть точку прицілювання на більш близьку., перед стрілками.
Такі самі сценарії дійсні для гравців-лівшів та кеглі 7. Вас цікавить доля кеглі 4 – з’ясувавши її, ви дізнаєтеся, що у вашому кидку було неідеальним.
Вітаємо!
Тепер ви можете впоратися майже з усім, що може вам зробити доріжка. Може це звучить не дуже просто, але певний обсяг практики зазвичай допомагає подолати перші труднощі, і через деякий час ви робитимете такі поправки без зайвих роздумів.