Блог Джейкоба Сміта, переклад Ольга Покотило
Перш ніж перейти до сучасних трендів, погляньмо у недавнє минуле:
- У 1964 році Дон Картер став першим професійним спортсменом (серед усіх видів спорту), хто отримав контракт на 1 мільйон доларів із компанією “Ебонайт”. На сьогодні це еквівалент більш як 8 млн. доларів.
- У 2018 році середня річна платня боулерів із топ-50 складала $39,721 (за даними РВА).
Хоча з України й здається, що сума чимала, очевидним також є факт скорочення витрат на боулерів. Боулінг досяг піку популярності в 1950-х роках: кількість членів конгресу зросла у період 1940-1958 років із 700 тис. до 2,3 мільйона гравців. У 2017 році кількість гравців знизилася до 1,42 млн. І це в Штатах – країні, яка лідирує в світовому боулінгу.
Попри це, боулінг залишається одним із популярних видів спорту у США. Але тренди в індустрії змінюються, і боулінг-центрам варто зважати на них, щоб вижити на спортивному ринку.
Ось які тренди ми спостерігаємо сьогодні:
- Багато різних центрів → Консолідація
- Лігові гравці → Розважальний боулінг
- Тільки боулінг → Комплекси сімейного відпочинку
- Традиційні центри → Урбаністичні центри
- Традиційні центри → Сучасні центри
Консолідація
Консолідація в індустрії боулінгу відбувається швидко. По-перше, головним фактором є об’єднання (як АМФ і Боулеро в 2013 році). Зведення або оновлення доріжок є крупною капітальною інвестицією Середня вартість встановлення доріжки складає близько 100 тис.доларів, і ця ціна може бути це вищою для сучасних центрів. Таким чином, неприбуткові центри продаються лідерам індустрії.
На додачу, індустрія скорочується через закриття центрів. Згідно зі статистикою, у американському місті Піорія (Ілінойс) із 1858 року закрилися більш як 70 боулінг-центрів, і лише три центри зараз мають 10 або більше доріжок. І це звичайна ситуація в країні. У районі Седар Фолс (Айова) біло шість центрів на 150 доріжок у 1980-х, а зараз лишилося тільки два – і 56 доріжок. Це не регіональний і не “сільський” тренд – кількість клубів у США скоротилася більш як на третину з 1986 року.
Розважальний боулінг
Індустрія боулінгу має вчитися й розвиватися разом зі своїми клієнтами, які ведуть напружене ділове життя. Упродовж років боулінг-центр більше акцентували увагу на гравцях, що приходять заради розваги, аніж на регулярних боулерах. Регулярні гравці (учасники місцевих ліг) генерують близько 40% доходу боулінг центрів, тоді як традиційно вони приносили до 70% прибутку. У результатів клуби переорієнтовуються на неспортивну аудиторію, пропонуючи їм боулінг-квести та конкурси, спеціальні ціни на напої за інші послуги.
Центри сімейного відпочинку
Ще один тренд – клуби трансформуються із боулінг-доріжок у центри сімейних розваг та відпочинку. У таких центрах є низка розважальних можливостей – лазер таг, аркадні ігри, відео ігри, ігрові автомати тощо. Ці розваги часто пропонуються нарівні з боулінгом, і вже показують ефективність цього підходу. Такі центри розраховані на рекреаційний боулінг.
Урбаністичні центри
Центри боулінгу та сімейних розваг виникають у містах і передмістях, швидко залишаючи сільську місцевість. Це може бути пов’язано зі зміною демографії гравців: за статистикою США, у міських центрах грають близько 73% боулерів (усіх видів), і вони ж генерують до 87% доходу. Міські центри часто більші за сільські, й мають більший фінансовий успіх.
Крім того, у Штатах з боулінгу пропав стереотип розваги для робітників. Дедалі частіше це гра та спорт для “білих комірців” та сімей із заробітком більш як 100 тис. доларів. Це ще раз пояснює, чому боулінг мігрував із сільської місцевості до міст, і часто до заможних районів.
Сучасні центри
Хоча це скоріше наслідок, ніж причина, але це також тренд: по всій країні старі, традиційні боулінг-центри закриваються на користь оновлених сучасних центрів. Такі центри, звісно, популярні в містах, вони встановлюють нове обладнання, щоб привабити більше рекреаційних гравців. У сучасних боулінгах очікують також на сучасних клієнтів – боулерів зі значним доходом, які можуть стати регулярними гравцями.
Отже, для виживання в сучасному світі, боулінг центри повинні адаптуватися до вимог і очікувань індустрії в цілому.
Що ще впливає на боулінг у вашому місті?
Чи відрізняються тенденції у США від наших?
Доповнюйте в коментарях 🙂